CF Moto 650MT: Hodně muziky...

Motorku CF Moto připravilo ve spolupráci se značkou KTM, se kterou má čím dál více společných aktivit. O design se postaralo studio Kiska z Rakouska a je fakt, že na něm není ani stopa po čínských řešeních a hlavně má MT svou vlastní tvář. Tvary jsou elegantní ale i dost agresivní. Zajímavé je přední světlo s LED pásky a čočkou. Za zmínku stojí i tvar kyvné vidlice, nebo třeba odlitky, které drží stupačky pro spolujezdce. K designu stroje se hodí i dvojice kufrů, která pojme bez problémů věci na týdenní dovolenou. K motorce si je můžete přikoupit za 8000 korun včetně držáků.

O pohon se stará řadový dvouválec chlazený kapalinou o objemu 649,3 ccm, který dává výkon 45 kW a samozřejmě splňuje emisní normu EURO 4, mimo jiné díky vstřikování od značky Bosch. Zajímavá je možnost přepnutí mezi dvěma palivovými mapami - touring a sport, což v téhle kategorii rozhodně není standard, ale příjemný bonus. Elektroniku pak ještě reprezentuje ABS Continental na obou kolech. To spolupracuje se španělskými brzdami J Juan. To vše slibuje slušný mix ovladatelnosti a bezpečnosti.
Jede, jak vypadá?
Design je věc jedna, ale zpracování a hlavně jízdní vlastnosti už něco jiného. V CF Motu se ale i po stránce zpracování a použitých dílů vyšvihli. Podvozek disponuje upside-down vidlicí, která nese dvojici brzd a je stavitelná, stejně jako zadní centrální tlumič.
Po usednutí do sedla padne zrak jako první na palubní desku, která je jednoduchá, přehledná, ale zobrazuje celou řadu důležitých informací včetně zařazeného rychlostního stupně a teploty motoru. Ovladače padnou dobře do ruky, vše je na nich na svém místě tam, kde to čekáte. Všechny plasty perfektně drží a hlavně lícují, nic nevrže, zkrátka zpracování je tu na úrovni.

Asfalt i šotolina
Start motoru se vstřikováním je samozřejmě snadný za všech okolností a platí to i pro agregát CF moto. Ten má výfuk pod motorkou v těžišti a line se z něj příjemný hluboký zvuk, který budí zasloužený respekt, ale zbytečně neřve na celé okolí. Jednička klapne sice lehce, ale s dost hlasitým kovovým klapnutím. Spojku v pohodě udržíte dvěma prsty a pak už stačí nechat se unést na krouťáku dvouválce. Ten má zdravou chuť do otáček a při troše práce se spojkou vám rád i přizvedne přední kolo nad silnici. Další rychlosti zapadají hladce, ale je potřeba být na řadící páčku trochu razantnější.
V CF Motu obuli na MT gumy Metzeler, které dávají motorce jistotu a přesnou stopu, tady se rozhodně šetřit nevyplatí.

Na papíře sice váha 213 kg vypadá dost hrozivě, ale v praxi bych MT tipoval minimálně o 30 kilo míň. Jakmile se rozjedete, začne být motorka hravá a váha je pryč. Motor si s ní v pohodě poradí, stejně jako brzdy, které jsou dimenzované tak, že vás bezpečně zastaví i s plnými kufry a spolujezdcem. Když to přeženete, zakročí ABS, které je ale nastavené tak, že zasahuje až když je to opravdu nutné a třeba v terénu vás nechá i trochu zablokovat zadní kolo, což není od věci.
Terén není zrovna doménou MT, ale pořád je to kategorie cestovní enduro, takže vzhůru na polňačky. Tady vás budou limitovat hlavně gumy a tužší podvozek. Na šotolině si můžete užívat hravý motor a vysokou stavbu. Stupačky jsou dost široké a stabilní, aby se dalo jezdit ve stoje a motorka je akorát široká, aby se dala ovládat přenášením váhy. Nejvíc si ale motorku užijete na zakroucených okreskách.
CF Moto ukázalo, že pokud se do vývoje zapojí zkušení inženýři, dokáže i čínská továrna se špičkovým zázemím postavit stroj, který může z fleku konkurovat zavedeným japonským a evropským značkám, o čemž svědčí i prodeje v ČR, které se počítají v desítkách kusů jen letos. Ostatně pokud nepotřebujete v hospodě ukazovat klíčky od prémiového stroje a oslňovat puberťačky před školou, chcete dobře udělanou univerzální motorku, která vás dobře sveze, je 650 MT perfektní volba.
Text a Foto: Matěj Oliva, QUAD magazín
