Homologace čtyřkolek 2017

  • Přidáno: 26.10.2017   |   578 čtení / zobrazení
Od 1. ledna 2017 došlo na změny v homologacích čtyřkolek. A našlo se mnoho neinformovaných čtyřkolkářů, kteří často a nesmyslně šíří paniku… Takže v první řadě upozorňujeme: Není důvod k žádným obavám!

Čtyřkolky jsou stále stoprocentně legální i pro používání na pozemních komunikacích a stále vám k jejich řízení postačuje jen řidičák skupiny B!
A ty neustále zmiňované nevýhody? No spíš se otevírají nové možnosti a „nevýhod“ se stávají výhody. Což mohu potvrdit i z druhé strany coby prodejce nových čtyřkolek. Ale protože by mne někdo mohl nařknout ze zaujatosti, tak jsem o vyjádření k tématu požádal kolegu ze Slovenska, který má s prodejem této techniky bohaté zkušenosti. Takže takhle to vidí Michal Kravec, ze společnosti Kravec s.r.o.:
„Jako farmáře mne čtyřkolky vždy bavily a viděl jsem v nich i dobrého pomocníka na farmě. Jako velkou výhodu pro tento sektor právě novou kategorii T3 na žlutých značkách – na čtyřkolku tu nepotřebujete přilbu. Možná si poťukáte na čelo, co to je za nesmysl, bezpečnost je bezpečnost, ale zkuste si nasadit helmu na zahradě, poli, polní cestě, když budete vyvážet hnůj a potit se u toho… Farmář nepotřebuje jezdit 90 po hlavní silnici, ale jede zkontrolovat pole, přivézt materiál, vyvézt hnůj, odvézt balík sena a nebo se podívat o víkendu do lesa na houby… Kategorii T3 navíc velmi snadno dostanete účetně do nákladů. Dokonce lze na takovou techniku čerpat i evropské dotace!
Na druhé straně tu jsou čtyřkolky pro sportovně-rekreační účely kategorie L7e na bílých značkách. Tyto čtyřkolky podle nové homologace musí mít vzadu diferenciál, což je zase velká výhoda při dlouhých přesunech po asfaltových cestách. Výhodou je určitě lepší stabilita v zatáčkách i šetření pneumatik.“

Je jasné, že všechny novinky mají i své nevýhody, ale zatím převažují klady. Lidé se tak v podstatě nejvíc obávají zejména kvůli úředníkům. Ono totiž celé uvedení nových homologací bylo velmi zmatené a dovozce postavilo před hotovou věc v momentě, kdy měli na cestě stovky strojů a nové ještě vůbec nebyly zadané do výroby. Původní specifikace se ovšem daly v určitých počtech i letos přihlásit na výjimku, nové se sice o něco zpozdily, ale na sezonu už vše bylo a je průběžně skladem.
Nyní tak zákazník má na výběr ze dvou homologací a může se rozhodnout podle způsobu využití svého stroje. Katastrofické scénáře se tak nenaplnily a například český dovoz značky CF Moto (Gladiator) letos výrazným způsobem zvýšil prodeje! 
 
    Momentálně není k dispozici žádný komentář

    Ano, čtyřkolka je skladem.