čtyřkolky a motorky CFMOTO Beroun - Blatná

LINHAI 300 : TŘISTA Z MÍSTA

Třístovka s pohonem všech kol je celkem raritka, v těchhle kubaturách se připínání předku moc nenosí, protože většinou čtyřkolka nemá dost výkonu. Linhai se ale experimentů nebojí.
Ne že by tenhle jednoválec nějak zvlášť vynikal výkonem nad ostatními konkurenty ve třídě malých objemů, ale i s předním náhonem to prostě jede. Rozdíl mezi třístovkou 4x2 a 4x4 tak prakticky nepoznáte. Tedy do chvíle, než se postavíte třeba proti kopci pokrytému sypkým materiálem, kde bez náhonu na předek skončíte.

*
Linhai seká svoje čtyřkolky 300, 400 a 500 ccm jako Baťa cvičky a jede podle stejného mustru kapoty a koneckonců z větší části i rámy a přední nápravy. Za design se čtyřmi světly, který se představil nejdřív u léta vyráběné čtyřstovky, posbírala značka dokonce i řadu ocenění. Na to, že jde o jedny z nejlevnějších pracovních čtyřkolek na trhu, to je slušný výkon, jinde obyčejně jenom něco zkopírují a je „design“ hotový.
Třístovka od Linhaie velikostně odpovídá čtyřkilu, rozdíly pouhým mrknutím oka pozná jenom fanda značky. Většinou se stačí zaměřit na kola – třístovky s ohledem na co nejnižší cenovku dostávají plechové ráfky, vyšší objemy už stojí na hliníkách. Dalším rozlišovacím znamením je zadní náprava – tu totiž mají třístovky s pevnou osou, vyšší obsahy už dostávají nezávislé zavěšení. V jednoduchosti je krása a taky úspora – proto třístovku 4x4 pořídíte za takovou cenu.
 *
Linhai 300 není žádný závoďák. Je to jednoduchá čtyřkolka pro práci a případné výlety a tomu odpovídá i zpracování. Sice tu nenajdete nic zbytečného a nic navíc, ale výbavu má čtyřkolka bez výhrad – v základu kryty řídítek, naviják, rámy, opěrku pro spolujezdce, nosiče i kouli. Prostě všechno pro to, abyste s ní mohli bez omezení pracovat a používat ji jako třeba malotraktor. Přesně k tomu pak přispívá i ten pohon 4x4, se kterým se tahle lehoučká 4kolka vyškrábe kamkoliv. Tedy pokud nezapomenete pracovat s redukcí, protože newtonmetry na rozdávání malinký motor prostě nemá, a tak pro tahání vozíků, těžších břemen nebo vyjíždění strmých srázů jednoznačně platí používání redukce. Nebývá to u takhle levných čtyřkolek zvykem, ale Linhai má solidní řazení – bez přemlouvání, bez síly, jenom cvaknout dlouhou řadičkou rychlost a jede se. 
Minimum pohyblivých součástí podvozku je plusem pro údržbu, malý motor zase vyniká spotřebou. Vytknout se mu dají třeba vibrace při volnoběžných otáčkách, ty nicméně odezní ihned po přidání plynu. A pokud nepovolíte, rozjede se třístovka někam k sedmdesátce.
Celkově vzato, Linhai 300 určitě není čtyřkolkou, o které by snil vyježděný čtyřkolkář, je to ale za tuhle cenu to nejlepší, co se dá koupit na začátek nebo pro profesionální použití na farmě, v lese, u komunálních služeb. Prodeje ostatně mluví za všechno…

*

Dan Pejzl, Quad Café

 
Soubory cookies používáme pro správné fungování naší webové stránky a jejích funkcí. Pomocí souborů cookies si také například pamatujeme váš preferovaný jazyk, zvyšujeme pro vás relevanci zobrazovaných reklam, počítáme návštěvu stránek a pamatujeme si vaše nastavení provedená na stránce.